MOVEMENT

Vil du gerne have bedre balance, større styrke og mere mobilitet igennem en legende tilgang til livet. Vil du gerne være stærk på en brugbar måde, hvor du kan lege med dine børn, bevæge dig frit og være stærk for at kunne hjælpe.

Vi arbejder med legende bevægelse med elementer taget fra klatring, yoga, naturlig bevægelse og funktionel træning. Essencen er egentlig bare at lege med forskellige bevægelser, sætte det sammen i flows og bruge det i din hverdag.


Vi er alle forskellige og har forskellige behov, forskellige mål og forskellige steder vi skal arbejde mere bevidst. Vi starter med at bygge et fundament op, en grundstyrke, både fysisk og mentalt, en større mobilitet, som vi kan bygge videre på.

Med +30 år som, træner, coach, atlet, mentor og personlig træner, får du masser af erfaring med hvad der faktisk virker. Det er sjovt og det kræver en daglig indsats. Gennem årene har jeg bl.a. arbejdet med Det Danske Frømandskorps, top atleter, politifolk og flere danske og nordiske mestre i klatring, hvor jeg også var landstræner gennem 5 år.

YOGA

Yoga er et Sanskrit ord og betyder at forene. At forene krop og sind, men også at forstå at vi er en del af alt. Den fysiske Yoga er kun en del af Yoga og egentlig er øvelserne en træning for kroppen så du kan sidde i længere tid uden at få ondt. Yoga og meditation er en 5.000 år gammel tradition, som er skabt til at stilne og balancere sindet, få os ud af den evige tankestrøm af bekymringer og finde en bedre balance i vores liv. Balancen mellem krop og sind, Yin og Yang, det rolige og det energifyldte, er vigtig for at holde kroppen og sindet i form.

Stille meditation (Shinay)

Et godt sted at starte er en Anapanasati meditation, fokus meditation, hvor vi øver os i at holde 100% fokus på vores åndedræt. Som bonus både mediterer du og træner dit bevidste åndedræt. Det er nærende og beroligende, da vi tapper direkte ind i vores ro system (Det Parasympatiske Nerve System - PNS).

Shinay er en anden måde at meditere på og det er godt at træne sindet gennem den stille observerende meditation hvor man bare er til stede i nuet og observerer uden at dømme.

Men den stille og observerende meditation er svær for mange, så start med at være opmærksom på dit åndedræt.

Jeg er uddannet i Hatha Yoga fra Hamsa Yoga hos både Soham og Simon Krohn. Desuden flere ophold i Indien, USA og Thailand med undervisning, workshops og kurser. Jeg er desuden uddannet Yin Yoga lærer fra Sattva Yoga hos Mari Nordstrøm, Bernie Clark og WUJI Yin Yoga Academy.


Meditation og Pranayama forløb, uddannelse og workshops hos Stephan Pende, Simon Krohn, Janakananda, Stig Severinsen, Henning Daverne og Sven Trier. Desuden flere besøg og mentoring hos Thich Nhat Hanh bl.a. i Plum Village.